English version

 

Tomáš KoštejnOd svých osmi let jsem se věnoval hudbě, nejprve hře na housle a později na kontrabas. Po maturitě na strojním učilišti, kde jsem získal cenné řemeslné dovednosti, jsem pokračoval ve studiu kontrabasové hry na pražské konzervatoři u profesora Václava Fuky.

V této době jsem objevil kouzelnou atmosféru houslařských ateliérů. Uhranut vůní laků a dřeva, jsem po absolutoriu konzervatoře oslovil svého dlouholetého přítele, mistrovského výrobce Jana Madiaru, který mne zasvětil do tajemství výroby smyčců.

Od roku 1998 jsem se pod jeho vedením nejprve věnoval restaurování a později i výrobě vlastních smyčců. Od této doby jsem měl ve svém atelieru v Praze při své práci možnost detailně prostudovat desítky mistrovských smyčců a jejich mechanické a zvukové vlastnosti konzultovat se svými bývalými spolužáky i mnohými dalšími hudebníky. Další cennou zkušeností byla spolupráce s mistrem Alexandrem Hendrukem, nejen z hlediska technologie výroby, ale i díky jeho životnímu naturelu

 

Mými zákazníky jsou po léta členové mnoha pražských hudebních těles (Česká filharmonie, FOK, PKF, SOČR), komorních souborů a sólisté (Jiří Bárta, Roman Patočka, Libor a Michal Kaňkovi, Vlachovo kvarteto, Haasovo kvarteto, Bennewitzovo kvarteto a další). V letech 2009 - 2011 jsem spolupracoval s houslařským ateliérem Claude Lebet v Římě. Od roku 2013 zhotovuji každoročně smyčec pro absolutního vítěze Houslové soutěže PhDr. Josefa Micky.

 

Tomáš KoštejnVe své práci kladu důraz na volbu nejkvalitnějších materiálů, výběrového fernambuku, precizního příslušenství i vlastnoručně vyrobených komponentů. Smyčce jsou převážně ve stříbrné garnituře s ebenovými žabkami. Na přání zákazníka je možnost zhotovení kopií mistrovských smyčců a také smyčců barokních.

Samozřejmostí je dokonalost zpracování a touha zhotovit kvalitní a krásné smyčce.